Derhênerê fîlima Pearl Harbor dixwaze razberiyên li dora rêwîtiya heyvê nîşan bide

3 25. 11. 2016
6. Konferansa Navneteweyî ya Exopolîtîk, dîrok û ruhanî

Opravdu ten film chci vidět. Ale nejprve se musí natočit.

Investigativní novinář Massimo Mazzucco, producent/režisér pětihodinového dokumentárního snímku 11. Září: Nový Pearl Harbor (September 11: The New Pearl Harbor), uplatňuje svůj velký talent v odhalování velkých podvodů spáchaných v současnosti. V novém filmu nazvaném Americký Měsíc (American Moon) přezkoumává veškeré podvodné důkazy misí Apollo.

„Když si uvědomíme význam skutečnosti, že byli schopni v 60. letech vypustit tak rozsáhlou mystifikaci do celého světa, porozumíme daleko více věcem, kterých byli schopni, a to včetně 11. září,“ tvrdí Mazzuco během rozhovoru ve svém domě v Itálii.

„Mystifikace týkající se Měsíce má tak dalekosáhlé rozměry jako nic jiného, čeho se kdo v historii dopustil. Tím, že toto veřejnosti dokážeme, se domnívám, že připravíme dobrou půdu pro ty, kdož potřebují trochu otevřít své oči, aby viděli, co se děje.“

V současné době se Mazzucco snaží získat finanční prostředky na dokončení projektu, i přes to, že na něm již více jak rok pracuje. Doufá, že by film mohl přijít do kin během roku 2016. Finanční prostředky získává prostřednictvím webové stránky gofundme. Předpokládaný rozpočet filmu je 75,000 dolarů. Marzzucco tvrdí, že je schopen natáčet i když získá jen 30,000 dolarů, které mu pokryjí jen základní výdaje. I vy můžete přispět na film finanční částkou. Vir se můžete podívat na úvod projektu.

Fîlm Americký Měsíc se zabývá několika různými druhy důkazů, které pečlivě prozkoumává, zvláště fotografické záznamy, jež jsou pro Mazzucca velmi důležité, protože sám byl více než 20 let profesionálním fotografem. Ze svého výzkumu, který již udělal, usoudil, že všechny fotografie a televizní snímky, pocházející z Měsíce, na něm pořízeny vůbec nebyly.

„Snímky nepochází z Měsíce – žádné z nich. Ne z Apolla 11 až 17.“

Ale v zápětí dodává: „Netvrdím, že, jsme nikdy na Měsíc nedoletěli. Existuje mnoho variant, ale má teorie zní, že mise Apollo jako takové, které byly vydávané za mise na Měsíc, jimi rozhodně nebyly.“

Mazzucco z NASA nakoupil všechny televizní záběry, které údajně pořídili na Měsíci (odhadem to bylo něco mezi 20 a 30 hodinami materiálu). Všechny filmové materiály si pečlivě prohlédl. Na první pohled mu hned bylo jasné, že všechny lunární fotografie byly falešné.

„Pokud prozkoumáte tyto nekonečné hodiny materiálu, uvědomíte si, kolik věcí na nich nesouhlasí. Můj problém je ten, že je to pro mě snadné, jelikož jsem profesionál a fotograf. Oříškem zůstává, jak přesvědčit širokou veřejnost, mezi níž nejsou jen odborníci.“

Filmový producent dodává, že již začal komunikovat s některými fotografy, se kterými v minulosti pracoval. Hovořil s nimi o hodnocení materiálů.

„Většinou, když ty fotky viděli, začali se tomu smát,“ říká. „Jestliže jste profesionální fotograf a podíváte se na ty záběry, pak se musíte začít smát. Vždyť je to jen vtip. Rád bych to vše uvedl na pravou míru.“

Zásadní věc je, že „11.9.  Hnutí za pravdu“ (truthers) a ti, kteří vyšetřovali operace „pod falešnou vlajkou“, se velmi zdráhají zpochybnit mise Apollo na Měsíc. Nakonec bude velmi zajímavé sledovat, jak členové Hnutí za pravdu budou reagovat na Mazzuccovo povídání o této záležitosti. Zatímco existuje značný počet členů hnutí, kteří nevěří, že jsme letěli na Měsíc, mnoho z nich se obává, že pokud to přiznají, utrpí tím jejich popularita.

Mazzucco říká, že chce již celých 10 let natočit film o Měsíční mystifikaci, ale vždy mu do toho přišlo něco mnohem důležitějšího na práci. Hned v zápětí dodává, že to jistě dotáhne do finále. A pokud to někdy má udělat, tak právě teď nastává ta pravá doba. Zejména když v roce 2019 bude 50. výročí prvního vypuštění.

Jedna z věcí, která nejvíce bije do očí na misi Apollo 11, bylo chování tří astronautů poté, co se vrátili na Zemi. Na civîna çapemeniyê, která byla uspořádaná ihned po jejich návratu, vypadali Niel Amstrong, Buzz Aldrin a Michael Collins velmi sklíčeně. Nic takového byste rozhodně nečekali od mužů, kteří dosáhli takového velkolepého činu.

„Tito lidé, jsou čestní lidé,“ říká Mazzucco. „Tito muži se dostali do něčeho, co bylo mnohem větší než oni sami. Příliš pozdě si uvědomili, že z toho nemohou vycouvat a že jsou nuceni dál hrát tuhle hru.“

Jedna z největších podivností na údajných Měsíčních misích je, že se tam nikdo nesnažil v uplynulých 43 letech „vrátit“. Možná existuje nápověda v nedávných videích z NASA o misi Orion, která má dopravit astronauty na Mars. Ve videu Orion: Trial by Fire, inženýr z NASA, Kelly Smith, který pracuje na navigaci a ve vedení v projektu Orion, učinil následující strující prohlášení:

„Až se dostaneme dále od Země, budeme následně prolétávat skrz Van Allenovy pásy, oblast nebezpečnou kvůli své radiaci. Takováto radiace může poškodit systém navigace, palubní počítače nebo další elektroniku na Orionu. Samozřejmě je nutné projít touto nebezpečnou zónou hned dvakrát, jednou na cestě tam a jednou zpátky. Ale Orion má ochranu, ochranný štít se bude testovat, jakmile Orion začne prostupovat vlnami radiace. Senzory na palubě budou zaznamenávat úroveň radiace pro pozdější vědecké účely. Tyto problémy musíme vyřešit před tím, než pošleme lidi do této oblasti ve vesmíru.“

Dave McGowan poukázal ve svém seriálu „Wagging the Moondoggie,“ na fakt, že v šedesátých letech vyvinuli technologii, pomocí níž se astronauti Apolla dostali skrz tuto oblast „nebezpečné radiace“. Před téměř 50 lety to zvládli bez jakéhokoliv ochranného štítu. Dnes, jak se zdá, již není možné tuto technologii znovu vyrobit.

Mazzucco se ptá: „Pokud je pravda, že to v roce 1969 bylo bezpečné a my to akceptovali, proč se nyní NASA obává a vyžaduje speciální studie před tím, než skrz tuto oblast pošlou lidi?“

Přístup, který má, je zcela jiný, než jaký uvidíte u mnoha jiných dokumentaristů, kteří zkoumají podvody a konspirace. Neukazuje pouze případ založený na zkoumání evidence, ale také přezkoumává a odpovídá na dohady předkládané tak zvanými „debunkery“. Pak debunkerům odpovídá. Říká, že jeho filosofie je taková, že pouze používá/připouští diskusi pokud má nezvratnou proti argumentaci proti tomu, co debunkeři řekli. Tato technika byla velmi účinná ve filmu Nový Pearl Harbor.

„Hlavní věc, kterou jsem se naučil z 11. 9. je, že jednoduše nesmím odhalit to, co si o tom myslím a co je špatně. Je třeba také vzít v úvahu, jaká je, nebo jaká by byla odpověď debunkerů na dané konkrétní obvinění, které se právě snažíte vznést. A pokud také zároveň dokážete smést ze stolu jejich odpovědi, tak jste právě vyhráli.“

Dokumentární pořady italských filmařů nám pomáhají rozpoznat podvody, a tím v budoucnu můžeme snížit šance nechat se oklamat.

„Všechny mé filmy mají jednu společnou nit, což jsou všechny velké lži v historii. Z toho vyplývá, že čím více lží jste schopni vidět a čím větší lži to jsou, tím více doufám, že lidé budou ostražitější před tím, než uvěří další z nich. Hlavním důvodem mých filmů, které točím, je, aby se lidé stali méně naivními,“ jak říká Mazzucco.

Režisér vytvořil řadu dokumentárních filmů, ve kterých jsou vysloveny obrovské lži. Film, který ho pravděpodobně nejvíce proslavil, se nazývá Nový Pearl Harbor. Další jeho filmy zahrnují Nové americké století (The New American Century), Rakovina – zakázané léčby (Cancer – The Forbidden Cures), Pravá historie marihuany (The True History of Marijuana), Druhý Dallas – kdo zabil RFK? (The Second Dallas – Who Killed RFK?), a UFO a vojenská elita (UFOs and the Military Elite).

Mazzucco ve svém nejnovějším filmu ukáže, jak je celý příběh falešný a zároveň upozorní na řadu dalších oblastí týkajících se svědectví Apolla. Jedním z nich je jasný důkaz, že byly použity kabely pro zavěšení astronautů. Kabely sloužily i pro to, aby astronauti byli vyzvednuti a postaveni na nohy.

„Nemůžete přímo dokázat, že používali kabely. Ale nastaly i situace, kdy jste nemohli vstát nebo se vůbec pohnout tak jak jste chtěli, bez pomoci kabelů. Takže vlastně můžete dokázat, že tam ty kabely jsou, i když je nemůžete přímo vidět.“

Jedno téma, které se často objevovalo, a týkalo se zásadní otázky, jestli opravdu světlo mohlo pocházet ze Slunce a jestli stíny mohly být v rozporu s tvrzením, že obrázky byly pořízeny na Měsíci. Mazzucco označil tuto věc, jako zásadní když říká, že se někdy stíny mohou objevit tak, aby konvergovaly, zejména když zdroj světla přichází zpoza kamery. Příčinou této konvergence je efekt perspektivy. Ale jak v zápětí dodává, několik odstínů, jak se zdá, se rozbíhají různými směry a ty zcela jistě nemohou být důsledkem perspektivy.

Klíčová stopa, která odhaluje, že světlo je umělé, je zřetelná v momentě, kdy se objeví tzv. „hotspoty“ –  místa, kde je povrch jasněji osvětlen než jiná místa, která jsou blíže pozorovateli. Naznačuje to, že příčinou je zdroj světla, který je velmi blízko – což Slunce není.

„Pokud použijete umělé osvětlení a nezáleží na tom, jak výkonné může být, na výsledném obrázku se určitě najde místo, kam bude světlo dopadat. Zároveň není možné použít více zdrojů světla, aniž by se nevytvořilo několik stínů současně. Proto je odstraníte.“

Dalším sporným bodem jsou extrémně vysoké a nízké teploty, které se na Měsíci objevují. Ty by s určitostí zapříčinily, že kamera Hasselblad by rozhodně nemohla fungovat – a mnohé jiné věci také ne.

Jeden z nejdramatičtějších důkazů, potvrzujících, že mise Apollo byly podvrhem, je filmový materiál, který obdržel výzkumný pracovník Bart Sibel z NASA. Sibrel říká, že mu byl zaslán nějaký film, který neměla vidět veřejnost. Je na něm natočeno Apollo 11 údajně na půl cesty na Měsíc, zhruba 209 000 kilometrů od Země. Ve značné vzdálenosti vidíme Zemi a mimoděk je slyšet Armstronga, jak říká, že kamera filmuje skrz jediné okno, které je namířeno směrem k Zemi. Ale pak se v kosmické kabině rozsvítí světla a je vidět, že kamera byla umístěna na opačném konci plavidla. Zdá se, že oknem proudí světlo, které se pravděpodobně odráží od Země s kosmickou lodí na nízké orbitě Země. Také se zdá, že na okno byl připevněn nějaký průsvitný materiál.

Celé je to možné vidět na 32 minutovém záznamu Barta Sibrela ve filmu Cestou na Měsíc se stala legrační věc (A Funny Thing Happened on the Way to the Moon) a ve 13 minutovém záznamu dokumentárního filmu Co se stalo na Měsíci (What Happened on the Moon).

eger ew be Nový Pearl Harbor známkou profesionálního a důkladného rozboru, o který se Mazzucco snaží v případu misí Apollo, pak rozhodně bude zajímavé vidět film Americký Měsíc.

Gotarên wekhev